06/02/2021
Pandeminin Türkiye’de basladigi mart ayindan itibaren yaz aylarinin basina kadar ciddi sikintilar yasayan günlük kiralama sektöründe ikinci dalga etkisi kasim ayinda görülmeye baslandi. Yaz aylarinda artan talep kasimda gelen yeni önlemler sonrasi düsüse geçti. Havalimani subelerinde yüzde 32, sehir subelerinde 12’lik daralmalar gözlemlendi.
Otomotiv sektörü de tüm diger sektörler gibi en çok bu kelimeler üzerinden stratejiler çizilen bir yili geride birakiyor. Çok farkli senaryolar, çok farkli durumlar ve tahminler 2020 yilinda otomotivde karsimiza çikti. Kiralama sektörü de benzer sekilde bu salgin sürecinden ciddi etkilendi, mart ayindan itibaren ciddi bir duraklama dönemine girdi. Özellikle havayolu trafiginin uzun bir süre kapali olmasi, havaalanlarindan yapilan günlük kiralama islemlerinin neredeyse durma noktasina gelmesine sebep oldu.
AYLAR YER DEGISTIRDI
Günlük kiralama sektöründe normal sartlarda en yogun aylar her zaman yaz aylari olur ve eylül ayi itibariyle yavaslama baslardi. Pandemi etkisi bir çok açidan sektörün dinamiklerinin yer degistirmesine sebep oldu. Geç hareketlenen bireysel kiralama sektörü, okullarin yeniden kismi de olsa açilmasi, ulasim ihtiyacinin artmasi, toplu tasimadan uzaklasma ve bireysel tasitlanma istegi ile birlikte eylül ve ekim aylarinda da iyi seyrine devam etti. Garenta Genel Müdürü Emre Ayyildiz, “Ekim ayinda havalimani subeleri eylül ayi ile paralel bir seyir izlerken, sehir subelerinde eylül ayina göre yüzde 19’luk artis yasandi ve bu sayede agustos rakamlari sehir subelerinde geçilmis oldu. Kasim ayinda ise eylül ayinda beklenen sert düsüs gerçeklesti ve havalimani subeleri yaklasik yüzde 32 daralirken sehir subeleri eylül ayi kiralama sayilarina döndü” seklinde konustu.